blog nih hanya luahan pendapat peribadi pandangan isi hati mengenai realiti hidup seorang manusia. BERSIH dan tidak mengandungi unsur-unsur yang tidak lazat dihati.insyaAllah. aku takde la baik sangat tapi aku suka berusaha untuk menjadi baik. aku pun manusia biasa, so maaf dipinta sekiranya terdapat salah dan silap dalam me'create' entries.

kenal diri sendiri

assalammualaikum wbt..

*hiasan semata..saja nk entry hot! heee

entry terlatest (buat masa nih) incik Zul berkenaan betapa banyaknya spesies dan keturunan nates atau nama gila glamournya syaitonirrajim, timbullah kenangan 'manis' yang pernah aku dapat. incik Zul telah mensenaraikan betapa berbaris keturunan syaitan yang mungkin kita dah biasa dengannya, dan mungkin yang tak pernah dengan namanya.
baca kat sini---> BLOG INCIK ZUL

berbalik kepada tajuk sebenar. untuk pengetahuan anda sekalian, time bulan puasa ramadhan al mubarak ni la sebenar nya masa yang paling sesuai untuk mengenali hati budi diri anda sekalian. kenapa? sebab..hidup kita nih sememangnya dikelilingi syaitan2 sentiasa, kecuali di bulan puasa. kekadang  bila kita buat jahat, dengan tepatnya buat dosa, selalu alasan yang diberi "haish..! banyak betoi setan keliling nih"..
so, time bulan puasa, syaitan digari, diikat. jadi kalau dosa tetap berpanjangan dan tetap dilakukan, haa..tu lah diri kita sebenarnya..

kenangan manis? hm..ehem2..camni..
satu petang yang tak berapa nak petang, aku pernah bergusti kata-kata dengan kakak kesayangan. gusti punya gusti, tetibe mak jerit

"korang nih yang dok gadoh nih pasai pe? takde keje? nak kata kena sampuk syaitan, rasenye sume dah kena ikat......"

tett!!
barulah aku tesedar betapa teruknya aku nih, time puasa pun nak begaduh gaduh..hee

jadi kengkawan..kenalilah diri anda sendiri, perbaiki mana yang buruk, perbetul mana yang salah.
k selamat berpuasa!~
terima kasih.kalau suka sila like!

No comments:

Post a Comment